StrUCK

Today I hate.

Confusing innit?

Kategori: Livet

Jag vet att jag är en hemsk människa som blandar engelska och svenska inlägg som jag gör, men ibland orkar jag helt enkelt inte försöka trycka ut mig på engelska när allt jag vill göra är att berätta om allt det underbara jag hittat på den så kallade världsvida vebben.

Exempel nummer ett ä r inte fullt lika upplyftande, men väger upp i upplysande i jämnförelse med exempel nummer två. Here it goes;

Vi vet ju alla att www.google.com är en gudagåva.
Alla de svar vi alltid velat ha är här, inför våra fötter (fingrar).
Nu, mina damer och herrar, har jag funnit något som är inte dubbelt så bra utan 4(!) gånger så underbart.
Glassa era ögon på;

www.googlegooglegooglegoogle.com

Alla övriga kommentarer vore överflödiga.




Moving on.

Jo, jag har nyligen blivit ett stort fan av en sida som kort och gott heter My Life Is Average (www.mylifeisaverage.com) där folk berättar om de små under som sker en vanlig dag i ett vanligt liv.
Inte bara upplyftande utan även informativt. Helt klart värt att kolla in.
Är ni något mer åt det mörka hållet eller av någon anledning känner att ni vill ha dåliga nyheter så finns det även en resort för er. Då heter den Fuck My Life och adresse dit är simpelt www.fmylife.com

För att tydliggöra skillnaden mellan de två kommer här ett par exempel:


FMyLife:


Today, I received my passport in the mail. They got my birthdate wrong. Then I picked up my birth certificate that I had sent in with the application. Turns out my parents have been celebrating my birthday on the wrong day for 16 years. FML




MyLifeIsAverage:


Today my team and I were on our way to a basketball, when one girl pointed out that there was a bed ontop of an office building. I looked over to find that a man in his pj's was laying down in it. Sleep tight, Strange Roof Man. MLIA.



Givetvis finns det både bättre och sämre exempel på siten men det där är dem ni får.

Nu ska jag approva lite changes.
Senare idag lovar jag att posta om gårdagen och hur jag fick en tysk balettdansare arresterad i natt.

Kommentarer

  • bex säger:

    men maria va har du hittat på nu?!

    2009-11-27 | 14:41:38
    Bloggadress: http://bexthemoron.blogg.se/
  • Maria säger:

    Älskar fml, tack för tipset om den andra siten!

    2009-11-27 | 14:56:48

Kommentera inlägget här: