StrUCK

Today I hate.

Väckelsemöte med öppen bar.

Kategori: Livet

Sådärja, god morgon.
Hemma igen efter helgens helvetiska bravader.

På lördag morgon bar det iväg till Hufvudstaden. Det skulle vara företagsfest och fylla, och mycket riktigt. Första vinaren öppnades på tåget redan, och då av någon annan än mig. (Mina vänner vet vad som sker med mig och vin, ingen vacker syn). Incheck på hotellet efter mycket om och men och väl där öppnade vi vodkan och resväskan.
Ombyte och supa, sminka och fixa hår tills bussen gick ut till konferrancelokalen.

Där hade operatörer förfester, där var drinkbiljetter och där var mycket glada hälsningar och artiga fraser.
Många var redan förfriskade och likaså jag. Snygg som ett as var jag också. Kort svart klänning i tight mönstrat tyg, matchat med skotskrutiga skor och en vacker nuna. När själva mötet började fick jag gnugga mig i ögonen både en och två gånger, var jag på ett väckelsemöte eller en konferrans?



Rummet var fyllt av tung musik, glada hoppande människor som skrek på scenen om hur underbart vårt företag är och vilket sjukt bra år vi haft. Som ny i yran kändes det ganska malplacerat. Män i kostym blev som galna men ingen slogs (till min grava besvikelse ska tilläggas). Förrfesterna var grymma och både champange och öl fanns i överflöd. Vi drack och hade det trevligt. Middag serverades av taffliga cateringmänniskor som nog mest var trötta på hysteriskt lyckliga människor, men maten var ätbar och även där, den ständiga vapendragaren, alkoholen.

Dans och konsert med popdängor och redan här, klockan 21:00 var några på väg hem för att de var för fulla.
Kvällen bådade gott.

Vi stannade på stället hela kvällen och jag minns att jag lärde min chef lite simpelt självförsvar och att jag satte mig i öl vid ett tillfälle. Raka och glada i hågen hamnade vi till slut i en taxi. Jag och en arbetskamrat vid namn Viktor gjorde ett tappert försök att förgylla kvällen genom att åka i bakluckan på taxin. Detta var föga uppskattat och vi kom ut ganska fort.

Väl hemma på hotellet var det (tydligen) efterfest på mitt hotellrum och vi letade efter porr och sport på tvn, utan större framgång skall tilläggas. Det är det sista jag minns av lördagen.

Vaknade på söndagen, fullt påklädd och fruktansvärt kall. Jag låg iallafall i min hotellsäng och till min djupa förvåning var jag inte ensam. Bredvid mig låg en kollega och sov. Han var nog lika omedveten om att han somnat i mitt hotellrum som jag var. Eftersom alla kläder fortfarande var intakta och på plats antog jag att ingenting hade hänt och när jag väl började minnas föregående kväll insåg jag att min första aning var helt korrekt.

Duscha, sminka och åka tåg. Väl hemma var jag slö som en sengångare och det var då dags att städa lyan, inte värst upplyftande, men det blev iallafall gjort.



Känns skönt att landa lite såhär innan jobbet. Jag var hemma även igår, men att storstäda i ultrarapid på bakfyllan i väntan på en man på motorcykel brukar inte ta ut sig särskilt väl som vilotid.
Fint blev det iallafall. Nu ska jag bara investera i en ny soffa och ta spiken ur foten och sätta upp mina tavlor på väggarna.

Blev hemskjutsad av en smålänning i morse. Han är oförtjänt pigg för den ringa timmen och en annan är fortfarande radiostyrd. Åkte lite hoj igår också, något lite för sent för det var kallt som tassarna.

Nu är jag iallafall hemma, klockan är kvart i sju på morgonen och kaffet är klart sen en stund tillbaka.
Ska göra mig i ordning och sticka till jobbet.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: