StrUCK

Today I hate.

Who the hell is God to judge me?

Kategori: Livet

Vi talar ofta om gott och ont.
Om det Vackra onda och det Vackara goda, samt deras båda motsatser.

För att lägga lite ljus över människan och hur ondskefull och falsk hon är så har jag ett bra exempel;
Bilkrasher.

Horrida, helst med mycket blod och delar av sargade kroppar spridda över en motorväg.
Så mycket blod som möjligt och även om du vill kalla dig en god människa, så hoppas du att få se ett huvud rulla över de kritvita linjerna och teatriskt lämna ett spår av blod bakom sig.
Mänskligt, inte sant?
Man "vill inte se men tittar ändå", faktum är att jag tror att "vill inte" delen av den gamla klyshan är ett moralspöke som bara huhuar kvar. Klart vi vill se, vi har ju aldrig sett något liknande förut. Och självklart, vem gillar inte en bra story?
Denna historia kan du berätta om och om igen och ingen kommer tröttna.
Insikt i denna fråga gör dig inte mer eller mindre ond, då det var som det var redan från början.
Men försök inte lura mig att du inte blir lite våt i byxan / får lite ribba av att se andra människor slitas i bitar och dö.








Ok, eller så är det bara jag....

Kommentarer

  • Ernst säger:

    jag ska taturera in din överskrift på armen. visste du om d lr??

    2008-07-15 | 10:23:41
  • Maria säger:

    jo nog visste jag väl det alltid.

    2008-07-15 | 16:53:40
    Bloggadress: http://struck.blogg.se/

Kommentera inlägget här: