StrUCK

Today I hate.

Fail!

Kategori: Livet





Jag säger upp mig idag. Nya möjligheter har öppnats och det är dags att dra vidare.
Innan jag går hade min mobil tydligen tänkt att jag skulle gå ut med ett CRASH och ett BOOM.

Jag började dagen med att försova mig, och som om inte det vore nog så är jag i väntande fas vid spårvagnshållplatsen då jag hör ett lite bliblipp genom den högt spelande mp3-musiken, ett meddelande har levererats till mottagaren.
Jag hajjar till, jag hade nämligen inte skickat något meddelande.
Jag fipplar upp mobilen och till min stora förskräckelse ser jag det "Meddelandet har levererats till "Chefen""
(Tilläggas ska att min chef har ett namn som gör att han hamnar högst upp i adressboken på vilken mobil som helst.)
Jag försöker andas lugnt och övetyga mig själv om att det nog bara var ett tomt sms som gick iväg, samtidigt som jag knappar mig in i utkorgen.

Jag sätter andan i halsen när jag öppnar det första meddelandet:

"kom online kom online kom online kom online kom online kom online kom online kom online"

Jag ser sms nummer 2 och vill knappt öppna ögonen eller faktiskt läsa det:

"Du, måste dra en grej med dig, ligger vi bara med varandra eller har vi något mer? Måste nog veta innan jag blir för kär i dig... "

Här fick jag ett bevis för hur nördig jag egentligen är när jag , ensam på hållplatsen (bortsett från en och annan väntande)skriker "LOOOOL!" rakt ut i ingenstans.

Dessa sms var aldrig menade att nå sina mottagare. De var menade att vila i min sparade meddelanden- korg till mobilen bryter ihop och bevisen förstörs.
Istället bestämmer sig livet för att fucka mig lite, skickar dem till min chef, samma dag som vi tillsammans ska konfigurera min uppsägning.

Grattis!

Kommentarer

  • Emelie säger:

    haha, vilken rolig bild! :)

    2008-07-10 | 19:22:39
    Bloggadress: http://enemi.blogg.se/
  • LM säger:

    Äh, vem försökerdu lura? Du är menad för större saker Maria, alltså blir det inget lite fjutt när du slutar. det blir ett schabang!!!!

    2008-07-10 | 19:43:41
  • Annika säger:

    Haha! Jag tyckte det var scchit roligt!

    Och som syster säger, du är ämnad för större saker.

    2008-07-10 | 20:23:46
    Bloggadress: http://golddigger83.blogg.se/

Kommentera inlägget här: