StrUCK

Today I hate.

I put the Laughter in Manslaughter

Kategori: Livet

I put the Cute in Execute.

Ibland är det väl ändå så antar jag.
Vissa människor verkar aldrig uppskatta sitt eget värde.
Missförstå mig rätt, jag anser inte att alla har ett högt värde eller något sådant smörigt.
Vad jag menar är att även om jag hatar människor i allmänhet så gör det mig lite förbannad att människor inte älskar sig själva på samma sätt som jag älskar mig själv. Vad är det som stoppar dem?

I take the The out of psychotherapist.

En del kastar verkligen sina pärlor åt svinen. De anser sig inte värda mer och blir lätt trampade på.
Lägger upp sina hjärtan på silverfat och ber folk att sticka i dem med en gaffel.
Jag undrar jag, om det är jag som har höga skyddsmurar (vaktade av bevingade demoner) runt mitt hjärta och min själ,
eller om det är resten av pärlkastarna som är självdestruktiva.
En vän sa en gång "Man ska inte kasta pärlor åt svinen, men ibland vill man att ett svin ska pilla lite på pärlan"
Kanske ligger något i det.

I put the Fun in disfunctional

Jag är stolt över mig själv. Det jag gjort och presterat under min livstid.
Jag är också stolt över hur jag formats, hur jag blivit den jag blivit och hur jag tacklat livets alla kanter.
Tänker jag på mig själv och hur jag är så blir jag glad. När jag ser mig själv i spegeln blir jag glad
och när jag ser tillbaka på mitt liv eller funderar över mina möjligheter blir jag stolt.
Jag vet att det kan tyckas vara arrogant och på tok för egenkärt, men så är det.
Jag ser ingen anledning för mig att hata mig själv.

Jag älskar mig själv för vad är det som stoppar mig?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: