StrUCK

Today I hate.

SPÅRVAGNSNINJA

Kategori: Livet






Jag var språvagnsninja i morse.
Dodgade böter som Itatchi dodgar attacker.
Kliver på i Bergsjön efter att ha försovit mig en god stund, somnar då som sedvanligt mot fönstret i vagnen längst bak.
Men idag hände något, något som inte vanligtvis händer;
En kontrollant!

Han skakade om min axel lite lätt och tittade ned på mitt nyvakna blinkande.
"Då var det biljettkontroll ja..."
Jag fumlade omkring orden en sekund innan jag mumlade;
"Jag har nog ingen..."
Han satte sig ned bredvid mig och tittade på mig. Jag ljög att jag inte hunnit skicka iväg någon biljett
med mobilen och lirkade snabbt upp den ur fickan.
"Är det ok om jag skickar det nu?"
Jag använde de stora (och för en gångs skull osminkade), gröna hundvalpsögonen
och drog tummen tankfullt över mobilen.
Han tittade på mig, på mobilen och tillbaka igen och suckade.
"Hur gammal är du då?"
Jag svarade sanningsenligt samtidigt som jag lutade mig in mot honom några centimeter och såg lite skamsen ut.
Han suckade igen och började plötsligt prata snabbare, om att jag egentligen är vuxen nu och att det minsann är dyrt med böter. Jag höll mina hundögon på honom under tiden och "mm"ade och suckade.
Han lät mig skicka biljetten retroaktivt och log sedan och gick.¨

SUC-FUCKING-CESS!


Dublin kallar.
Kallet är starkt och nu söks jobb och lägenhet.
Kanske är tattargenen som sparkar omrking lite i DNA-stegen men jag vill iväg.
Får se om det blir Juli eller Augusti.

Kommentarer

  • LM säger:

    Äntligen!!!!! Vad jag har längtat efter lite uppdateringar! Go Maria.

    2008-07-02 | 11:52:19
    Bloggadress: http://lindaJmarieblogg.se
  • krong säger:

    haha...jag bara funderar, tänk om det hade varit du som fallit offer för dom där stora gröna ögonen, förmodligen hade dom varit röda efter att du stuckit ut dem med ditt wakizashi som den ninja du är!

    pikey blood ey? hoppas dom har internet..;D

    2008-07-03 | 01:40:15
  • Tom säger:

    Haha. Fan att man inte kan använda dom där ögonen som man. Vi får lita på vår råa sexighet och att kontrollanten är kontrolltant.

    2008-07-04 | 19:07:54
    Bloggadress: http://chinaskidudefromhell.blogg.se/

Kommentera inlägget här: