StrUCK

Today I hate.

Cannot Brain Today

Kategori: Livet

Ibland tror jag att de har tappat taget om  mig.
Inte längre vill, orkar eller kan och ibland tror jag nog att jag visat dem för många gånger
att även ett stadigt grepp om livet kan lossas och vackla.
Men men, jag håller huvudet över ytan, långt över ytan, för jag är sån.
Stark.






God morgon!

Jag vill bara hem idag.
Huvudet var så bekvämt mot kudden i morse och min skärm visade bilder av platser jag hellre besökt
än magasinsgatan och min arbetsplats.
Funderar på att få lite magsjuka efter lunch, det skulle passa min planering.
(Att åka hem och återigen lägga huvudet mot kudden)

Har ni tänkt på att gamla människor alltid ser så fruktansvärt torra ut?
Vad händer om man lägger dem i ett stort badkar med olivolja?
Suger de åt sig av den då? Eller förblir de torra russin, om än dock halare sådana?

Har ni funderat på att asiatiska kvinnor ser närmast redan döda ut när de når en viss ålder?
Deras ögon blir så svarta och deras ansikten är ofta så väldigt smala att skinner hänger liksom
som fisknät på deras knotor. Är asiater mer benägna att bli zombies då, eller är det en definitionsfråga?
Vad krävs av en zombie, förutom att se ut som en?

 

Personligen skulle jag hellre välja något annat av de monster som finns, om jag nu fick valet att bli något.
En vampyr kanske? Smyga sig in hos oskulder om nätterna och lusta med blod och kött.
Eller en Varulv, jag har ju alltid gillar skogen och lite pinsam behåring är ju ingen som märker
av om det bara är under fullmånens ljus. Som zombie känns det som om man inte riktigt förstår vad man gör,
eller varför. Dessutom har rått kött aldrig varit någonting som fallit mig i smaken.

Ska man gå än längre in (inte nödvändigtvis djupare) i fantasy-kategorin så kan jag ju nämna att det mytologiska
kreatur jag helst definierar mig själv med. Succubus.
(http://en.wikipedia.org/wiki/Succubus)

Det vackra, det energistjälandet, dröminvaderande och sexuella.
Jag gillar det.
Dessutom har hon en rätt cool lillebror, mycket som jag.
(http://en.wikipedia.org/wiki/Incubus_%28demon%29)

Incubus gör ungefär samma sak, men mot kvinnorna.

Skulle inte heller tacka nej till att bli transformerad till en älva, alv, geting, minotaur osv.

Nu tar jag en paus i morgonens bryderier och återgår till arbetet.
På återseende.

Kommentarer

  • LM säger:

    Gör om mig till en enhörning, sen drar vi!

    2008-07-08 | 10:27:02
    Bloggadress: http://lindajmarie.blogg.se/
  • erikohlen säger:

    haha succubus och incubus rules..

    händer om den ene besöker den andre i drömmen?



    poop back and forth forever?

    2008-07-08 | 12:01:09
    Bloggadress: http://timeischamp.blogg.se/
  • Maria säger:

    men erik, så äckligt.

    de är ju syskon för fasen.

    burr...

    2008-07-08 | 12:27:50
    Bloggadress: http://struck.blogg.se/

Kommentera inlägget här: