StrUCK

Today I hate.

Simplicity, youre doing it wrong!

Kategori: Livet

Vissa människor verkar ha sjukt låg tolerans.
Jag är svensk, sure, bra på engelska och kan göra mig förstådd osv, men allvarligt talat.
Om du är italienare, som senare lärt sig prata irländska är det då så jävla svårt att förstå att en förvirrad svensk i Dublin inte förstår vad du säger när du pratar om en jävla vinlista? Jag dricker inte ens vin!!

Restaurangen var väldigt fin i övrigt och sällskapet eminent.
Var ute och gick omkring i Dublin till klockan halv 5 i morse och det var sjukt mysigt. Varmt hela natten och inget regn alls.
Tror jag sett typ, allt i centrala Dublin nu, och även delar av förorterna.
Såg Pheonix Park igår också, en stor jävla park med både blommor och ankor. Rätt fint faktiskt när man är i rätt mindset.

Men åter till det här med att dissa mitt sätt att aldrig ha satt min fot i Dublin förut.
Exempelvis, det här med att hitta bostad;
Jag hittar inte till de yttre delarna av Dublin, surprice!
Jag hittar, however, till busstationen (och ja, lite stolt över att jag hittade den själv). Nu kommer det svåra.
Bussarna
går
inte
från
busstationen.



Ok, nu ljög jag, vissa bussar går från busstationen, men långt ifrån alla, och de som jag ska med börjar tydligen gå på helt random gator runt om i City Centre.
Detta gör saker lite smått komplicerade.
När man sedan har en hyresvärd som ringer och flåsar en i nacken (sjukt otrevlig kille) och frågar om man är dum i huvudet för att man satt sin fot på busstationen när man ska ta /bussen/ så går pulsen lätt upp en smula.

Jag körde en office space på honom, köpte en kopp kaffe och en smörgås, rökte en cigg, satte luren på ljudlöst och sket i att åka dit. Jag vill inte bo med någon otrevlig idiot ändå så vad skulle meningen vara med att kolla på lyan?

Nåja, det var nog allt för denna stund.
Pratas senare.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Kan du hjälpa mig och säga vilken design du tycker är snyggast av dom här? :) http://naztysbunny.blogg.se/2008/august/vilken-design-ar-snyggast.html



    Jag lottar även ut designer om du är intresserad :)

    2008-08-03 | 13:27:12
  • Fia, säger:

    Hej. Haft en bra helg?

    Själv har jag haft en fartfylld helg med mycket festande. Det va skoj.



    -(Jag gör gratisdesign)-



    Många kramar

    Fia

    2008-08-03 | 13:29:29
    Bloggadress: http://bergden.blogg.se/
  • LM säger:

    Ha ha ha ha, ser dig framför mig, med cigg och kaffe. VILL INTE, Linus style......

    2008-08-03 | 19:07:26
    Bloggadress: http://lindajmarie.blogg.se/
  • Maria säger:

    Det kan du ge dig på, men idag hittade jag någonstans att bo:)

    2008-08-03 | 21:51:56
    Bloggadress: http://struck.blogg.se/

Kommentera inlägget här: