StrUCK

Today I hate.

Jodå, Im coming along.

Kategori: Livet

Igår hittade jag någonstans att bo, mycket bra!
Var ute i något som heter Tyrrelstown i Dublin 15.
Tydligen så är Dublin uppbyggt som en spiral av siffror, där 1 är i mitten och någon annan högre siffra är längst ut, så et tog mig ungefär 30 min från mitt hostel. Lyan ligger typ 10 min från mitt jobb, vilket är sjukt skönt.

Jag kan flytta in torsdag natt, så det blir bra. Kommer bo där med en svensk tjej, en polsk tjej och de som äger huset är en jugoslavisk tjej och hennes mamma. Hyran var överkommlig och de verkar vara helt ok människor ändå. (För att vara människor, that is)

Hon frågade mig när jag kom om jag rökte, jag svarade försiktigt att ja, det gör jag.
Hennes flin stod åt alla håll och så skrek hon "GOOD! Do you drink....?"
Återigen, något orolig svarar jag "...Yes" Hon brast i ett ännu högre "GOOD!GOOD! You will like it here!"
så det verkar helt ok.

Saknar mina vänner som fan nu. Har ju inte varit borta särskilt länge men det känns som värre när man är några mil bort. Någon att skrika med om alla konstiga saker som händer här. Msn har inte samma tryck.
Fick dessutom ett snyftigt sms av min pappa i natt och ja, det gjorde mig väl lite blödig.



Nu ska jag byta hostel, en gata ned till Jacobs istället för Isaacs, samma ägare dock.

Later!

Kommentarer

  • Tony säger:

    Gött ere! Grattis!

    2008-08-04 | 11:41:21

Kommentera inlägget här: