StrUCK

Today I hate.

Hostel, promenader och konstiga insticksmoduler.

Kategori: Livet

För att besvara tidigare ställd fråga så är jag i Dublin, hehe.
Jag är på ett hostel som ligger ganska centralt i Dublin men med sjukt bra priser.
För tillfället kom jag precis tillbaka efter att ha sökt högt och lågt efter en adapter till min dator.
De förbannade irländarna vet ju för fan inte hur en kontakt ser ut. Tre små smala pinnar är vad de har och att hitta en adapter som passar till min svenska dator, inte det lättaste.
Nu är det gjort iallafall.

Var på promenad igår med den enda irländaren jag känner och han visade mig runt i stan.
Vi tog också några pint på en väldigt stereotyp irländsk pub. Jag tror att det var där jag insåg att jag faktiskt är här.
När det satt en liten gnome-liknande varelse med en gitarr i ett hörn och spelade irländska folksånger som alla uppenbarligen kunde texten till. De sjöng och skrålade och somliga dansade even.
Mind you, det fanns inget dansgolv.



Stämmningen ar helt underbar och ingen ville gå hem. Jag tyckte det var helt otroligt att se bartendrarna skrika gång på gång "Is everything allright there, you dont have homes to go to?"
Jag skrattade mig kissenödig ( det kan ha haft med ölen att göra också), så efter ännu lite mer promenad var jag tvungen att kissa ute, min första natt i Dublin.

Lite ensamt är det när man inser att ingen pratar svenska och hade det inte varit för min irländska kontakt hade jag nog redan åkt hem. Längtar till tisdag så jag får börja jobba. Ska bli så sjukt kul att sätta igång.
OCH NÄMNDE JAG ATT JAG FÅTT JOBB PÅ IBM!?

Over and out.

Kommentarer

  • LM säger:

    Vad skönt att se lite livstecken från dig gumman!!! låter som att du ändå anpassar dig någotsånär, öl är ju absolut ett bra sätt att börja!!! Kram kram och kram på dig!!!

    2008-08-02 | 13:46:56
    Bloggadress: http://lindajmarie.blogg.se/
  • Maria (Leprechaun) säger:

    hehe, är det något jag inte har problem att anpassa mig till så är det öl;)

    2008-08-02 | 14:48:51
    Bloggadress: http://struck.blogg.se/

Kommentera inlägget här: