StrUCK

Today I hate.

Värmen

Kategori: Livet

Interwebs i zolen är inte helt fel.
Sitter på trappen vid en skola av något slag och skriver lite blogg.
Lutad mot en stenateralj står en man jag sett många gånger förr. Hans hår är rött och svart och han brukar ta samma spårvagn som jag. Det är något iögonfallande med honom, förutom det att han är punkare och med håret, rött och svart, åt alla håll. Han ser intelligent ut, som om det rör sig något mellan öronen på riktigt.
Sånt är ovanligt nu för tiden.

Lunch nu i 45 minuter till. Vill inte hänga på jobbet med människorna som mest tycker att jag är konstig och inte alls har något att direkt prata med mig om. Marie är sjuk idag och jag orkade inte gå och köpa något att äta.
Blev en naturdiet-shake istället och ett äpple till efterrätt.

Solen har kommit fram riktigt ordentligt nu i Göteborg, folk är ute och springer, bär solglasögon till sena kvällen och njuter i sina shorts efter senaste shoppingmode.

Barnen är ute också, funderar på att itta till slottskogen efter jobbet, eller direkt hem och inlines-åka lite.
Var så länge sen nu så man lär väl vara som den värsta bambi igen.
Skönt ska det bli iallafall att få ut och röra lite på sig.

Nu är det kallt om baken på stentrappan.

Kommentarer

  • Lindamarie säger:

    Jag älskar dig Maria. Så skönt att ha dig här igår och idag. Du får mina ben att orka röra sig framåt.

    2008-04-19 | 20:17:18
  • Annika säger:

    Intressant blogg minnsann! hahaha

    2008-05-13 | 16:34:14
    Bloggadress: http://golddigger83.blogg.se

Kommentera inlägget här: