StrUCK

Today I hate.

Tänd inga ljus

Kategori: Livet




Jag tänker inte ursäkta mig för att jag må låta som en kall och hård figur, jag fick för länge sedan nog av falsk välvilja och sympati,

men är det bara jag som är så fruktansvärt trött på hela den här historien med Engla? Mediahysterin är foenorm,

ännu värre nu när ungjäveln är död. samma sak var det med den där andra ungen, vad hette hon nu, Madeleine.

Barn förvsinner varje dag, överallt i världen, ändå är det få stjärnor som får lisa i mediamörkret när man talar om kidnappning, pedofili och liknande fall.

Jag skiter fllständigt i om någon överklassfamilj på stjärnsund förlorar ett av sina 2 ½ barn, allvarligt talat, då finns det värre scenarion.

Bara det faktum att folk reagerar så starkt över hennes död gör mig förbannad.Otippat att hon skulle dö? alla ska vi ju för fan dö.

och om man dessutom dör genom något så coolt som att bli slaktad av en psykotisk mördare

som dessutom hade sig ett gott skratt, en pizza och en fanta åt det så ser jag ingenting tragiskt med denna händelse

Värre är det väl för dem stackarna som dör ai motorcykelolyckor eller aav ålderdom,

vad är det att skryta med när man når de portar man fantiserat om hela livet

jag vet inte hur många barn som blir bortrövade varje år i världen, eller hur många som kommer tillbaka i livet eller som aldrig hittas.

Barn säljs för sexhandel, barn säljs för njurar. Dessa öden är ju långt mer tragiska i min ljumma åsikt.

Ändå tänder jag inga ljus för dem, jag ber inga böner för vad gör det för nytta?

De blir inte mindre kidnappade för den sakens skull och våldtäkter och påtvingade operationer upphör inte för att jag går och köper ett litet stearinljus på ICA att sätta i mitt fönster.

Däremot kan resten av svensson-samhället Sverige klappa sig gott på axeln då de går på sin kvällspromenad och tittar upp mot fönster fyllda med tända ljus.

De kan känna en värme inombords och på något underligt sätt bli nöjda över sig själva för att de är så goda som skänker sin tanke i 3 sekunder åt ett enda

barn som blivit utsatt för något så naturligt som dennes död. Jag tänder inget ljus, jag ber ingen bön, jag vill inte supporta svenssonsveriges välmående falska värme.

jag är trött på små aktioner, jag är trött på varma tankar utan grund. Tycker du att det är en tragedi, det som hände med Engla, eller om du blev upprörd av

denna artikel, gör då något! Skänk pengar till en rörelse som Ecpat, starta en egen rörelse, demonstrera och informera!

Men snälla, sitt inte där och klappa dig på axeln, med ett ljus tänt i ditt fönster.

Kommentarer

  • dramalamacalle säger:

    Bra sagt!

    2008-04-16 | 12:26:35

Kommentera inlägget här: